1/1-10

Ok, inte världens bästa nyårsafton... jag missade när tolvslaget va, och spenderade istället mina sista minuter av 2009 me att försöka lugna min bror. Han fick panik när det började smälla och blev livrädd. Verkligen livrädd. Han skrek och grät.

Dessutom föll en snubbe ihop precis framför honom, precis innan tolvslaget. Bror, som dessutom hatar alkohol och fulla människor, blev ännu mer rädd. Jag klandrar honom inte. De upplevelser han har av fulla människor är inte så trevliga. Vår snälla granne började slåss och eldade upp saker. Han har sett att alkohol gör människor korkade och våldsamma, och att de svimmar av det. Han är 10 år gammal. Jag förstår honom.

Vi fick hur som helst lämna festen vi var på och åka hem. Mor och hennes kille började bråka. Mor ville lugna sin son. Hon visste inte vad hon skulle göra, och han blev arg.

När vi kom hem fick jag förklara för bror att han inte han gjort något fel. Han trodde inte det skulle bli smällare,  utan bara tomtebloss av någon anledning. Det var ett missförstånd. Han trodde verkligen att han hade gjort så att mamma och hennes kille inte va kära i varandra mer. Stackars liten. Nu sover han. Jag lyckades få honom att skratta lite innan han gick och la sig. Kände att det behövdes.

I övrigt var kvällen lyckad. Läskig men god mat. Sedan spelade vi robot-buzz hela kvällen. Det var lite problem med kommunikationen då flera av folket pratade danska med fransk brytning. Fattade ytterst lite. Jag är hopplös på danska som det är xD

Nu ska jag göra en stoor chai-latte och sätta mig med den och resten av min glass framför en bra film.

Ha ett bra 2010 ^^*


Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0