En heldag framför datorn

Sitter hemma hos Far min just nu och det hoppar runt en liten luddboll på golvet här. Är helt livrädd för att flytta på fötter och stolar för tänk om jag flyttar dem på luddbollen? Ajaj säger luddbollen då.

Jag kom hit till far redan vid 18.00 idag. Duktigt så in i helskotta med tanke på att jag brukar vara här vid 22.00 på fredagar :P Jag och mina medfilmgörare har färdigställt vårat mästerverk =) Filmen är klar! ^^* Wiie. Den är nästan 8 minuter lång. Och den tog många timmar att göra. Man förstår ju hur jävla mycket jobb det ligger bakom en film.

En minuts film tar i genomsnitt (ifall man inte stöter på några större problem) ungefär 3 timmar att göra. Det fick jag lära mig på filmlektionen. Wow vad timmar det tar att göra en film på 2 timmar. 360 timmar eller 15 dagar (om man jobbar dygnet runt utan pauser och inte stöter på några större problem. Skoj! Visst tog väl sagan om ringen filmerna jävla mycket mer tid än så? Då blir det dessutom en välgjord film.

                                        
                                        En inte så sammarbetsvillig pälsboll

Så nu har jag spenderat en hel skoldag (minus en tyska-timma) framför filmredigering och nu har jag spenderat ett antal timmar med fotoredigering. Hos pappa finns snabb(are) dator, photoshop och framför allt, kortläsare! Wihiii! =D Så nu kan jag ta många bilder denna helgen (:

För att fira detta kommer ytterligare två dagsfärska bilder (i och för sig är klockan över 00.00 så det stämmer endå inte men... jaja). Detta är dagens spårvagnskompis och en av medfilmgörarna, Nenne! C:

            

                                         
Beklagar Mr Scarydude i bakrunden. Va inte säker på om han ville vara med på bild (:


Nu är det dags att sova, igen. Irriterande när man måste avbryta vad man håller på med hela tiden. Tänk om man kunde sova en jävla massa på sommarlovet och liksom spara det i flaskor tills man behöver det och inte har tid att sova. Underbart (:

Jag ska upp tidigt imorgon. Jag ska vakna vid 9.00 och ringa och väcka en sötsak så att vi kan vara i staden tidigt. Jag måste läsa ut min bok innan imorgon, jag måste duscha och jag ska sova nu... Va mysigt att inte ha nog med tid. Visst älskar man det. Personligen tycker jag att det är det mysigaste som finns. Frätande stressbubblor som lägger sig i magen och halsen som liksom ryker på ett smärtsamt vis, det är min drog. 


                                                                 
                                                                  Sötsaken Maksii

GODNATT


Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0