Monster och lappar

Sådär. Nu har jag fixat en header också, puuh. Det tog någon mer timme än det behövt göra tack vare att jag inte har min gamla dator i livet. Nu sitter jag vid min "nya", något föråldrade dator, som inte tar emot det stora minnet med alla mina bilder på, som är seg som en snigel och som inte har photoshop. Underbar blandning (:

Ett monstruöst tack till Designadinblogg.se! Nu ser det i alla fall en smula trevligare ut ^^*


Idag hade om möjligt en värre start än gårdagen. Jag vaknade, nästan i tid, och det var någon osynlig varelse som stod och hamrade på både mitt huvud och min käke. Det tog en stund att kunna öppna munnen ordentligt för min käke hade liksom låst ihop sig. När det var avklarat gick slängde jag mig upp på benen och vinglade till köket för att leta upp ett vapen. Jag fann det, ibumetin! Jag svalde det så att mitt huvud skulle kunna fånga upp det inifrån för att pigga tillbaka på den hemska osynliga varelsen. Sedan, efter ett stort glas vatten (att dränka varelsen i när han nästan blivit piggad till döds), gick jag och lade mig igen för att sova bort den hemska striden.

När jag vaknade igen kändes det bättre, ja t.o.m. så bra att jag kände mig redo att gå till skolan. Problemet: jag skulle bara ha hunnit fram till att ha två av fem lektioner kvar även om jag åkte dit. Men så var det ju nu så att lektion nummer ett av de två var en sådan lektion där man tittar på film och pratar betyg. Inte så hemskt alltså. Och lektion nummer två av de båda behövde jag verkligen gå på, för jag har redan missat så mycket tyska. Slutsatsen blev att det är nog bätte att gå på de där två lektionerna än att sjukanmäla hela dagen, så jag åkte in till skolan. Det skulle jag inte ha gjort.

Jag möts av kommentarer som helt klart verkar tro att jag bara struntat i att komma hela dagen. Men visst, det får va, tänkte jag. Jag brukar ju komma hemskt sent väldigt ofta, så då kanske det är sånt man får ta. Sedan går jag för att be om en sådan där hej-jag-har-varit-sjukish-en-del-av-dagen-lapp. Jag behöver underskrift från förälder, mig själv och skolsköterska/mentor. Wow va många det är som vet att jag är sjuk så väl att de kan intyga det -_-' .

Väl hos skolsköterska för att få en av hundra underskrifter får jag veta att jag skulle ha sjukanmält hela dagen och struntat i att komma, för det gick bara att sjukanmäla hela dagar eller uppkommen frånvaro under skoldagen. Det spelar ingen roll att jag gjort det förut med hjälp av lappen uppkommen frånvaro under skoldagen, för nu går det minsann inte.

Informativ dag. Nu ska jag göra lite läxa ):



Bai!

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0