Svininfluensa

För mig var det inte så mycket att välja mellan, så imorgon vaccinerar jag mig mot svininfluensan. Skulle ha gjort det idag men jag hade inte tid.

Jag vet att vaccinet kan göra en sjuk, eller jättesjuk. Men det är väl en risk man får ta. Jag vaccinerar mig ju inte bara för min skull, för även om jag inte blir jättesjuk av influensan så kan jag smitta andra, som i sin tur kan bli dödssjuka av det. Jag själv har astma, och den här influensan ger sig på andningen extra mycket. Jag tycker om att andas, man får en stark känsla av befrielse och liksom... liv när jag gör det. Så jag vaccinerar mig.

Jag tycker att de som kan ska vaccinera sig. Det finns ju vissa av dom som kan dö av det (folk i riskgrupperna) som inte tål vaccinet och inte kan vaccinera sig. Så för deras skull borde man vaccinera sig, om inte för sin egen. Och ja, man kan tydligen bli sjuk även om man vaccinerat sig, men då kanske det inte är lika illa.

Nu får vi se hur jag mår av det imorgon xD 



Bild som Nenne skickade till mig :P


Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0