break fast!

Sitter just nu i soffan efter en riktig helgfrukost med smoothie, rostat bröd och massa frukt ^^*

Ville egentligen baka scones med det fick jag inte. Är faktiskt väldigt trött på att aldrig riktigt få göra vad jag vill för anledningar som "jag orkar inte just nu" och "du plockar aldrig undab efter dig" eftersom jag de senaste gångerna jag bakat något inte lämnat mer spår än lite smutsig disk i diskmaskinen. Och visst är det väl inte jobbigt för någon annan om jag ställer mig och bakar bröd när ingen annan är hemma?

Jag är mindre än ett år från 18 och kontrolleras fortfarande som en 10 åring. Hur ska det här gå? Jag bara längtar efter att få flytta hemifrån.

Hur som helst vill jag försöka göra frukost till en trevlig sak med smaskig mat de dagar jag har tid med det, eftersom frukost alla andra dagar bara är jobbigt och tar tid. Innan skolan slänger man ju bara i sig något för att inte dö av hunger innan lunch.

Så nu har jag tittat färdigt på filmen jag tittade på igår också. Efter spelkväll med människorna som bor här för andra kvällen i rad bestämde jag mig för att se på först Matilda och sen Sleeping with the enemy.

Jag älskar att ligga på ett täcke på golvet och titta på film till sent på natten :D Och att vakna sent (när man vill) nästa morgon så klart.

Dagens citat: "Djävulens listigaste drag: att lura världen att han inte finns."
sa Buzz i spelet Buzz igår xD

Idag ska tillägnas engelska och läsa. Så att jag får in två engelskauppgifter snart :P

BaiBai und guten morgen ^^*

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0