just a thought

Fredag igen. Visst är detta den heliga dagen där helgen börjar, men jag hittar inget bra med den förutom att man får gå och lägga sig lite senare.

Kanske en stor del av att jag inte gillar fredagar har att göra med att det är den dagen som är min "städdag". En sak som jag vet bidrag är min mor. Hon är så hysterisk på fredagar. Hon lyckas alltid få in på dåligt humör närhelst hon försöker.

En sak som jag inte står ut med är folk (vanligtvis min mor) som säger åt mig att jag kommer att misslyckas i livet. Att få höra upprepade gånger hur dålig jag är på allt och hur meningslöst mitt liv kommer vara när jag blir vuxen för olika anledningar hjälper inte mig det minsta. Dessutom är det naturligtvis inte nödvändigtvis sant. Jo, visst, om mina problem med att komma i tid etc. finns kvar när jag är vuxen, så är det inte så bra. Men å andra sidan har jag ett par år på mig att hitta en lösning. Inte alla är ansvarsfulla vuxna vid 17 års ålder.

Jag har mycket jag måste göra just nu. Komma ikapp med läxor, hålla ordning, hjälpa till hemma och komma ihåg att ha kul, för man är bara tonåring en gång. Allt detta blir lättare om man är på bra humör och hittar motivation. Så om människorna verkligen vill att jag ska lyckas kanske de inte borde vara så ivriga att tracka ner på mig.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0