inte mysigt

Detta är ett långt inlägg - you have been warned
Dagen började, som sagt, med ett tandläkarbesök. Ett mycket kort tandläkarbesök.

På grund av diverse fel på min käkled etc. har tandläkarbesök på senare tid (när jag var liten hade jag faktiskt nästan inga problem med dem) blivit en mycket obehanglig upplevelse. Vid ett tillfälle orsakade en mycket oförstående tandläkare, käkproblem, en mun full av blått stelnande klet, en stor metallsak som hörde till det blåa kletet samt faktumet att det stelnande blå kletet hade fastnat på mina tänder en mild till måttlig panikattack hos mig. Detta, i kombination med den överdrivna mängden (överdriven för att hon redan försökt en gång och misslyckats) blått klet gav mig typ andningssvårigheter.

Hur som helst är detta anledningen till att jag stressade upp mig själv onödigt mycket innan besöket. Illamående innan tandläkarbesök är numera... inte oväntat.

Paniken visade sig dock vara aningen obefogad.

Men ett par djupa andetag och några klunkar vatten lyckades jag lugna mig, och till slut gå in till den jädra tandläkarens jädra rum. Ett par rutinfrågor ställdes och besvarades. Ja, jag är skriven där, nej jag vill fortfarande ha samtal och brev till min göteborgsadress. etc.

Sen kom tandläkaren. Jag försökte lite lätt tala om för henne att detta inte var min favoritsak på jorden på grund av min käke. Men hon hade redan läst det i mina... papper? Jag gapade (försiktigt) och hon petade runt. Sen sade hon åt sin kollega att ta bilder och så försvann hon. Men, hallå? Jag hade liksom frågor att ställa, men hon bara stack. Ska man inte liksom ge patienten chansen att ställa frågor. Till den som faktiskt petade runt, inte den som sitter vid datorn (kollegan) och antecknar?

Jaja... Jag är som ni kanske förstår liite irriterad. Allt var säkert bra med mina tänder eftersom inget annat sas. Panikattack undveks. Och ändå är jag inte nöjd xD

Kanske är det för att det där sabla illamåendet inte försvann, bara dämpades lite och ersattes halvt av yrhet. Så dagen spenderades hemma. Många försök till påbörjandet av läxgörande har gjorts... Nästan lika många försök har misslyckats... :P


Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0