Julkalender-ish

Jag tänkte faktiskt också starta en typ av julkalender här ^^* Jag tänker helt enkelt berätta eller lägga upp dagens juligaste händelse, bild, sång eller vad det nu kan vara.

Förste decembers juligaste är synen som mötte mig på morgonen.

Jag gick ner för trappan, fullständigt irriterad, eftersom jag inte hade haft tid att göra té som jag hoppats att jag skulle hinna, och min halsduk satt fel. Ve och fasa! Men när jag öppnade dörren var det, till min förväning, inte kylan som stal min uppmärksamhet, utan det jag såg där.

Först av allt en julgran med ljus i som inte var där dagen innan, som med mina morgontrötta ögon gav ett effektfullt suddigt ljus. Gröna granar tyngda av ett tjockt lager av snö. Den underbart djupblå himlen med en starkt lysande månskärva och en stjärna som genast förde tankarna till grundskolans alla julspel.

Utan tvekan dagens juligaste, var min första tanke ^^*

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0