normala tomater andas

Idag har jag lärt mig en massa saker. T.ex. att tomaten verkligen är en frukt och inte en grönsak. Jag har liksom inte brytt mig om att faktiskt ta reda på om det verkligen är så. Men så är det. Jag tyckte bäst om den som en grönsak. Annars är ju ingen grönsak riktigt god, och det vore ju sorgligt.

Dessutom har jag fått reda på att det ämnet som gör tomaten röd även finns i blod. Skoj ^^*

Jag tänkte skriva igår, jag försökte t.o.m. Men ett helt inlägg om hur spännande min dag inte varit blev lite tråkigt. Jag låg och segade i soffan en hel dag C: Men jag var faktiskt ute på promenix i söndags... Se? En promenix ute i en timme och jag hamnar på soffan för rädd för utomhus för att våga ens gå till skolan hela nästa dag :O Utomhus+Träning=Dåligt.

Idag var jag borta från skolan på morgonen. Jag var och andades hos farbror doktor (nja, det var en kvinnlig doktor). Först längd och vikt och sånt där. Jag har krympt en centimeter sen sist jag var där för ett par veckor sen men ändå vuxit två på ett par månader. Läskigt det där.

Sen skulle jag andas in i en dator och blåsa ut digitala tårtljus. Sen skulle jag andas in läskig medicin som faktiskt smakade inte hemskt. Under tiden medicinen verkade stal dom lite av mitt blod. Sen skulle jag andas igen.

Jag lyckades inte blåsa ut alla ljusen. Först efteråt säger hon att det ju inte går att blåsa ut alla, för man ska fortsätta blåsa så mycket man kan. Elakt :P

Inte nog med allt detta andandes, medicinen jag fick gjorde mig helt skakis och gör tydligen så hjärtat klappar mer än vanligt. Jag slapp i alla fall idrotten idag C:

Bläää nu är jag hemma och jag tror att jag ska sova en stund innan jag gör läxa.

Kommentarer
Postat av: pelle

Tomaten är en frukt - det är fan skandal!

2010-02-25 @ 14:16:22
URL: http://pellespersonliga.se

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0