aj, vad kallt det är ute

Idag har varit en ganska tråkig och seg dag. Har egentligen inte gjort någonting alls förutom att åka till pappa.

Just nu sitter jag under en filt och återupplivar mig med lite galen musik innan jag ska iväg och träffa Maksii och Néa (: Jag ska vandra hela vägen dit i kjol och strumpbyxor när det är -17 grader ute xD Men byxor är obekvämt. Jag får leva upp till mitt namn och uthärda kylan. Det är ju inte lämpligt för snö att dö av kyla. Det går ju inte. Nejnej. Värme är ondska, solen min fiende som vill smälta mig. Värme är endast bra i kontrollerade former. Det får gärna vara jättevarmt på sommaren, när jag är inomhus bredvid en fläkt. För då blir sjöarna varma sen när jag vill bada.

 

Baibai


Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0