ointer - vinter

Jag har varit på vinterbesök i skogen C: För första gången i mitt liv gick jag över isen på en frusen sjö. Det var egentligen inget märkvärdigt. Inte ens jätteläskigt, för jag visste ju att när det vart så kallt så länge är det lugnt. Det var bara inte lika jobbigt att ta sig till de små miniöarna när man inte behövde simma dit.

Jag kom hem idag. Jag insåg att jag har en slags komma-hem-ritual. Vissa rutingrejer som ska göras innan jag kommit hem ordentligt. Är det bara över dagen jag varit borta, då kommer jag in, av med skor och obekväma jeans och på med mysbyxor, jag sätter upp håret för att bli av med det och jag tvättar ansiktet för att bli av med utomhus, på med dator. Vi får inte glömma interntelefonen som börjar ringa någonstans mitt i allt detta, min mor vill veta något eller beordra något. Alltsammans är över relativt fort. Efter kanske 5 minuter fortsätter jag till datorn, mat eller annat.

Det är egentligen inget nytt, det bara gick upp för mig att jag omöjlien kan bara komma hem och slänga mig i sängen och sova. Det är inte bekvämt då.

Jag är trött! Nu ska jag sova så jag orkar vakna till skolan imorgon (:

Natti

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0