Ernst

ööööööööööööööööööööööörgh vad jag är dålig på att skriva ibland.

Imorgon ska jag gå på Alice i underlandet av Tim Burton! ^^* Godisfri bio :O! Kan kanske övertala Maksii my fellow godislöfte-havare att har man betalat massa pengar för bio måste man ju ha lite godis me xD I nödfall har jag risenta som jag köpte idag. En vanlig och en med vanilj. Så får vi hoppas att vaniljsmaken är god. Och jag får inte glömma att lägga dem i en burk eller något så jag besparar de andra biotittarna det hemska prasslandet.

Hade först tänkt ta med vindruvor, men de har en underlig förmåga att göra en toa-nödig xD Så tipsade Hana mig om skivat äpple med citron på. För om man har citron på blir det inte brunt tydligen. Ska prova det nu i natt om jag får lov att stjäla lite citron C:

Attans! Nu har jag glömt ringa till Rube Datorns biologiska föräldrar igen. Jag får göra det på torsdag!! Nu ska jag minnas. Har vart meningen att jag ska ringa angående skärmen i flera månader nu, så nu ska jag göra det xD

Apropå Ernst. Han har namnsdag idag. Grattis! ^^* Fast jag inte tror jag känner någon som heter så. Jag rådiggar det namnet. Det är samma sak som Waldemar. Det är häftiga namn. Fast jag skulle nog inte döpa min unge till det faktiskt... hmm... Men har döpt både grodyngel och diverse små tekniska apparater till det :) Det är alltså bra.

Anledningen till att jag bestämde mig för att skriva Ernst här idag är för att jag i fredags lärde mig vad det betyder typ. För Ernst kommer från tyskan och det är en dålig egenskap, nämnligen svartsjuka. Tyckte det var lite skoj (:

Vet även vad Anders kommer ifrån. Det kommer också från tyskan och betyder annorlunda. Det passar ganska bra för min f.d. träslöjdslärare och mentor från 9:an hette Anders och han var ganska annorlunda... På ett bra vis. Han va skojjig ^^* Att han även var så där äckligt optimistisk behöver vi ju inte ta upp.

Nu är jag trött efter att ha varit så smart och fört vidare massa bra kunskap idag, så nu får jag väl gå och lägga mig. Och lova på att bli lite bättre på att skriva C:

Nattinatti

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0