fredag igen igen

Jag hade nationella prov i engelska idag. Ännu en gång irriteras man över de korta tiderna man har på sig att svara (på hör-provet). Under tiden man hör texten ska man skriva anteckningar i marginalen, efter textens slut får man en stund på sig att skriva svaren. Även om man vet precis vad man ska skriva så hinner man inte, och det är redan dags att läsa igenom frågorna på nästa sida. Men man måste ju skriva färdigt meningen, så då får man mindre tid på sig till nästa sidas frågor och blir i ännu större behov av att bara anteckna i marginalen tills texten slut. och så fortsätter det så tills man är ett vresigt jävla nervvrak.

Förresten så gick brandlarmet på mölndals bro idag. Ett högt tjutande ljud. Det man inte var beredd på var rösten som började prata med en. Den sa typ:
Lystring! Lystring! Brandlarmet har startats. Ta er ut via någon av nödutgångarna.
Sen kom nästan samma sak på engelska:
Attention! Attention! The fire alarm has been started. Please move to one of the emergency exits.

(Vet inte om jag har exakt rätt.)

Den första tanken som ploppade upp var, att visst låter sånt där alltid mer seriöst på engelska? Den andra var att det lät väldigt skoj. Många av de som gick förbi skrattade faktiskt till. Och till sist, när jag hade hunnit ett par hundra meter bort, kom jag på att det lät jävla högt också.

Ne, men jag hoppas faktiskt att det inte hände något hemskt.

Nu är det alldeles strax dax för mig att ta mig hem till min far.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0