Stockholm Staden Dag 1

Från tågfönstret,  när vi börjar närma oss :P Eftersom vi gick upp sådär äckligt tidigt på en lördagsmorgon, är detta också den första bilden jag orkade ta xD

Sofia på tåget som ska visa att hon minsann inte alls kisar på alla bilder.

Här är vi framme, och av tåget. Hurray!

Vi gör ett försök att lokalisera oss, men kartan hade nästan 30 st röda "du är här"-prickar och det var lite svårt att veta vilken som var oss :P

Här börjar jag sakna mitt kvarlämnade teleobjektiv. Smygbilder på folk blir mer smygande, med det ^^*

Happy lion!

Plattan med studsande Sofia med häftiga brallor.

Ett fint torn som naturligtvis fick stå modell. För övrigt bor det människor här inne som tack vare dagens teknik har krympts till lämplig storlek :)

I vår jakt på ingången till Café Panorama hittade vi den här klättrande människan.

Café Panorama, med den fina utsikten, de goda bakverken och den äckliga Chai Latten :P

Via telefon lovades bror min en bild på de som vågade skate-a... skejta... i mitten av rondellen med mini-människor-tornet.

Här demonstrerar folk för Egypten grejen tydligen. Men jag är inte mer insatt än att jag lyssnar på radion på morgonen så jag tänker inte låtsas som om jag vet något mer än att det har med Egypten att göra. Och det var det Sofa som berättade :P

Vi lyckades ta oss upp till ett annat ställe med fin utsikt, nämligen en slags bro i närheten av vårt vandrarhem.

Här solar sig Sofa. Älskar den här bilden. Ska lägga upp den senare, fast redierad, för den förtjänar det :)

Sen skulle Sofa ta en bild och jag stå modell för ett ögonblick, och  den allt för förvirrande situationen ledde till detta oväntade resultat. (haha xD)

En något mer samlad bild på mig xD

Group Photo! Jag kan få vem som helst att se kort ut, lovar. Och så lyckas mitt huvud bli dubbelt så stort xD tycker det ser lite lustigt ut (:

Ao-chan har köpt ett vackert färgglatt vykort och vi har anlänt till vår temporära boning. Kom på sen att det ju var meningen att jag skulle ta fler bilder på resten av vandrarhemmet, men det glömde jag helt av. Men det var riktigt häftigt ljus i de små korridorerna.

Här är vårt, redan nerstökade, rum inifrån. Jag fotar, medan AO-chan letar efter nyckeln som redan är borttappad :P

Bild på vårt rum utifrån. Anledningen till att hon ligger i en sorglig hög är för att jag just hittat nyckeln, där i dörren som ni kanske ser. Och där hade den hängt snällt i 15-20 minuter.

AO-chan förklarar detta genom att beskriva hur information åker in genom hennes ena öra och sedan spids ut i rummet som bortglömt stoft.

Detta är inte min bild utan en av Sarah Moons bilder från Fotografiska. Dit tog jag inte med kameran för att jag skulle ha så lite som möjligt att bära på. Annars får man ont i ryggen när man står stilla och tittar xD Sarah Moon var i alla fall min favoritfotograf där och detta var en av favoritbilderna.

Efter fotografiska bestämde vi oss efter mycket om och men för att värma frysmat. Allt det gröna var Sofas och allt det röda var mitt ^^* Sedan gav vi oss ut på lite promenerande (som kameran togs med på, fast de bilderna får ett eget inlägg. Länkar härifrån sen me ☺)

Sedan var det dags att sova i de läskigt bekväma sängarna i det läskigt vita rummet ^^*

To be continued...

Kommentarer
Postat av: Anonym

omg, a crazy blueberry =o ;)

2011-02-15 @ 17:52:29

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0