Göteborg med Kage

Tidsinställt inlägg
 
Packningen fortsätter. Ikväll ska hela lasset stå redo att flyttas in i bilen svintidigt imorgon bitti.
 
 
Jag och Kage begav oss iväg i torsdags för att få vår dos av Göteborgskalaset, som numera heter Göteborgs kulturkalas... Jag vet.
 
Vi hittade till den smaskiga maten på international food market. Där fanns dutch pancakes, som jag MÅSTE lära mig att göra. De va täckta av florsocker och smält Nutella. I vinter lär de vara gudomliga <3

Förutom det hittade jag till den italienska glassen, den brittiska fudgen och franska macaroons.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter maten hittade vi in gratis till Liseberg, och till spelhallen. Jag lyckades slå Kage i ett jakt-spel (varför vi hamnade vid ett spel där man skulle skjuta djur vet jag inte), i Guitar hero, och jag inbillar mig att jag även vann i Star wars-race. Däremot var jag ingen match mot hennes motorcykel skills. Och jag blev brutalt slagen i air-hockey.
 
Kage - Jag
  7 - 3
  5 - 3
  7 - 3
  8 - 2 (Här spelade hon med vänster hand, jag med höger >.<)
  6 - 1
  9 - 3
 
Dagen avslutades med en åktur i Kållerado och en i föumride. För att man inte ska lämna Liseberg med torra kläder.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0