Detta är vad jag vill

Jag pudrar ett pepparkakshus med florsocker. Sen krymper jag och står bredvid det med min hatt. Vid pepparkakshuset får jag ha min sommarhatt om jag vill. Där är det ju inte kallt bara för att det snöar. Jag har mina shorts också, och jag klipper av mig håret så att jag inte ska irritera mig på det mer.
 
De ställer mitt hus bredvid tomtarna och dekorationerna. En älg sitter och tuggar på julstjärnornas blad. Tomtarna står och rör om i den stora skålen med ridgrynsgröt. Jag går fram och luktar, smakar lite. Det är inte så gott. Risgrynsgröt kanske inte ska vara av keramik. Så jag går och gör älgen sällskap istället. Julstjärnans röda blad smakar jul. Julkryddor och värme. Sen går jag tillbaka till mitt hus. Det är där alla tomtarna bor. Vi inreder med bomull. Bomullsoffor, bomullsbord, bomullsspis och bomullssängar. Sen lägger vi oss på sängarna, borden, sofforna och golvet. Allt är mjukt. Där somnar jag.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0