Nattpackad

Jag vill faktiskt egentligen prova att åka longboard. Jag har någon slags dröm där jag är magiskt bra på det och kan börja åka bräda istället för att cykla. Jag skulle vara lite coolare än de andra barnen.
 
Så jag behöver bli bäst på att åka longboard, och på att baka fantastiska tårtor. Då är jag en komplett människa.
 
När jag för en stund sen äntligen var färdig med att packa, fixa och städa insåg jag att det inte var någon idé att gå och lägga sig. Imorgon ska jag åka och hälsa på Frida i en vecka. Jag har på tok för mycket kläder med mig. Jag är expert på att packa för mycket. Hur som helst, brukar det vara ganska lugnt att vara uppe till tidigt på morgonen, men det finns en magisk gräns där min kropp bestört utbrister "Nej, vänta nu! Ska jag inte få någon sömn alls? Idiot! Sov!". Gäsp. Gäsp. Gäsp. Gissa vem som kommer att sova på tåget?
 
Så nu håller jag på att organisera min musik litegrann. Det näst viktigaste efter tandborste när man ska ut och resa. Iron and Wine, Bon Iver och Rusted Root ska få flytta in i min stackars mp3 som inte uppdateras särskilt ofta. En ny fräsh spelningslista behövdes.
 
För övrigt har jag varit på ön. Jag har badat i alla fall fötterna i havet, jag har sovit i solen på en klippa, hälsat på morföräldrarna mina och jag har åkt båt ^^* Jag fick äntligen en skaplig bild på en av öns näckrosor. Tredje gången gilt, som man brukar säga. Det gick bättre med ett teleobjektiv så att jag slapp oroa mig för att trilla i vattnet. Förutom det användes Lucifer inte särskilt mycket. Nu ska han få hänga med till Kalmar och fota lite. Men teleobjektivet lämnar jag hemma. Jag kommer att ångra det. Det gör jag alltid. Jag tar aldrig med det ändå.
 

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0