SommarSommarSommar

I helgen var jag på loppis och sålde LP-skivor. Bakluckeloppis, men utan bil. Förra veckan var det den typen av sommar som jag hatar, alltså den som gör mig solbränd mot min vilja, och det gick inte att fly. Den här helgen var solen snäll och det blåste kallt så man kunde andas.
 
En bit bort stod ett bord med gamla kameror, manicker, tavlor och hattar. Runt om fanns instrument. Trumpeter, klarinetter, ett dragspel och säkert sju gitarrer. En av dem höll säljaren i. En gråhårig fransman med hatt och skägg som gick runt och spelade. Han sjöng låtar på franska, tills barnen kom fram för att lyssna. Då sjöng han en mycket svängig version av Blinka lilla stjärna.
 
Sedan kom Kim och hälsade på och vi promenerade runt i botaniska och i staden. Nästan en mil sa mobilen min, för sånt håller den koll på. Men jag litar inte riktigt på den.
 
Så nu vill jag ta med mig trevliga människor och resa till en stad i frankrike. Jag vill magiskt kunna tala franska. Jag vill vandra runt hela dagarna och fota. Jag vill bo i en liten lägenhet med ett mörkerrum i källaren. Ja, minst en sommar i mitt liv ska det vara så. Det har jag bestämt nu. Så jag får öva på min franska tills dess. :P

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0