Lycka kan köpas och den kan smälta bort

Den här månaden har inte hunnit långt och jag har redan hunnit vara en duktig konsument. Jag har fallit för marknadsföringsknep, tagit del av erbjudanden, testat nya produkter och köpt en del gamla. Men vi alla visste redan att jag är materialistisk av mig.

Jag har upptäckt tradera och äntligen vågat köpa den där skrivmaskinen jag velat ha i flera år. En vacker blå reseskrivmaskin i standardmodell som det ska vara ganska lätt att hitta band till. Nu bara vill jag att den ska vara här redan imorgon så att jag kan skriva en hel roman. Kanske skriver jag berättelsen om hur sparsam jag ska vara från och med nu?
 
Jaja, jag ville i alla fall dela med mig av min köpta lycka.
 
Nästa vecka står bildredigering på schemat. Ett par fotograferingar till, men annars ska jag klistra fast mig vid datorn för att hinna få klart så många bilder som möjligt. Sen är projekttiden över för denna gången. Lovar att lägga upp minst några bilder. Men tills dess tänkte jag lägga upp mitt livs första HDR-bild. Den kanske inte är den coolaste av HDR-bilder (och till dess försvar togs den genom ett köksfönster) men eftersom snön nästan är borta nu gör den mig lycklig.
 
 
Jag kan dock erkänna att jag längtar lite efter sommarens fotomöjligheter. Häftigare HDR-bilder och många fler bilder med IR filtret. Sen vill jag fota mer på förra årets idé som det inte blev så mycket av. Jag letar efter de perfekta sommarbilderna i svartvitt eftersom grönt bara påminner mig om gräs. Gräs är egentligen inte snällt. Nu vet ni.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0