mörkt rum

Ibland kan man verkligen inte somna. Då hjälper det ibland att i detalj planera sitt framtida mörkrum.
 
Jag har ritat hur det skulle se ut ifall jag fick bygga det som jag ville (men tills jag är på den platsen i mitt liv får jag acceptera att ha mörkrummet i badrummet eller tvättstugan). Jag har skrivit en lista på saker jag behöver för att framkalla film, en till för saker att tillägga för att framkalla bilder och en tredje med saker jag önskar ha i framtiden. Sedan har jag som en galning googlat och letat länkar till alltihop.
 
Ibland går jag runt och får lite panik över att det är så svårt att hålla på med analogt foto. Eller snarare dyrt. Men svårt att få tag på utrustningen. Så det lugnar mig att veta allting fortfarande går att få tag på. Om jag skulle nöja mig med att bara framkalla filmer och sedan scanna in dem (tills vidare såklart), så behöver det inte ens bli läskigt dyrt.

För just nu trivs jag bäst med att gå runt med den analoga kameran. Det är bättre för prestationsångesten att inte kunna se bilderna på ett tag.

Så nu kanske det går att somna. Eller?

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0