Snön är också välkommen

Vaknar upp till strålande solsken. Vädergudarna verkar lika glada som jag att det här är min sista dag i minirummet. Plötsligt gör det ingenting att jag inte ännu packat för Göteborsresa. Det gör inte ens något att jag inte hinner gå den där soliga promenaden som jag längtat efter. För jag sitter invirad i ett fluffigt täcke, väntar på mitt kaffe, skriver packlista och kikar ut genom fönstret.
 
Efter jul så flyttar jag till ett nytt rum. Lite dyrare, lite större, mycket fräschare och med egen dusch! Jag tänker helt enkelt låtsas som om den här tiden aldrig hände. Visst har det vart trevligt att ha en balkong. Visst kommer utsikten bli lite tråkigare. MEN jag kommer nu att kunna rulla runt på golvet (som man ju gör) och bara andas den fräscha luften.

När jag flyttade hit så behövde jag liksom sanera mitt rum innan jag flyttade in. Det var som om den tidigare hyresgäst dammsugit lite på golvet och struntat i att torka bort all annan skit. Och så tänker jag avhålla mig från att klaga om resten.

Jag tänker spendera dagen med att packa, både för resa och för flytt. Sen ska jag sätta mig på bussen utan dator. Inget jobb ska bli gjort de kommande 10 dagarna. Det är bestämt. Istället ska jag bara promenera runt och kanske fota. Och sedan efter att flytten är avklarad så ska jag bli en harmonisk ostressad person. Jag ska göra alla skoluppgifter med ett leende. Nästan.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0