Oj då

Det snöade i staden idag! <3 I love snow :D

Nu har jag varit duktig och inte ens nästan suttit vid datorn på ett par dagar, jag har läst istället. Läser Stephenie Meyer's The host. Den är bra, lite seg kanske. Man känner igen författarstilen en hel del. Man känner liksom igen språket, uttrycken och orden hon använder. Bra bok i alla fall. Och därför, har jag inte gjort mycket annat än bara läst de senaste dagarna. Den kommer nog att vara slut imorgon, om jag inte är allt för upptagen med julbak, julstädnig och julklappsinpackning.

Kom just på att det ju är meningen att jag ska skriva en läs-dagbok... (passar på att använda den här bokläsningen till skol-bokläsningen vi skulle göra. Bra att jag kommer på det när boken nästan är slut. Men det går väl att skriva efteråt antar jag.

Måste verkligen göra något slags läx-schema till de få dagarna innan jullovet börjar. Det hade varit härligt att få ha ett lov utan att ha en massa läxor som borde göras att tänka på. Så jag ska fråga runt efter en eventuell lista från alla lärare i de ämnen där jag missat en massa saker och verkligen försöka göra allt. 

Vet att jag har saker i båda medieämnen som måste göras. Ett prov på onsdag som ska pluggas till t.ex. Det är ett par saker i svenskan som jag missat, och... idrottsuppgiften ska skickas in.

Jag har tyska uppgifter som jag borde göra ifall jag vill ha högre betyg än G, vilket jag inte vet om jag orkar med. Det är jättkul att kunna andra språk men oerhört tråkigt att lära sig. Skulle kanske vara roligare att läsa japanska, men ville inte ge upp tyska nu när jag redan börjat på det.

Idag köpte jag ännu fler julklappar. En del passar riktigt bra, en del riktigt illa. Men det får bli bra som det är. Är i alla fall färdig med dem snart. Som varje år önskar jag att jag hade tusentals kronor att spendera på alla mina människor och mig själv. Det är så roligt att springa runt oh leta efter saker men så tråkigt när man inser att en av de där perfekta sakerna man hittat kommer att få bo kvar i affären tills någon annan köper dem, för att man inte har råd eller redan köpt massa bra saker till den personen. Den största fällan är att köpa något för ungefär hälften av summan man tänkt sig att köpa för till en person, och sedan bara hitta massa dyra saker som hade vart perfekta ifll man inte redan köpt upp en del av pengarna.

Babbelbabbelbabbel om ingenting. Vet knappt själv vad jag skriver. Det är dags att sova. Fast jag vet att jag kommer att läsa mer i boken först. It's not something I can control xD

Nightie night ^^*


Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0