arga vädergudar, öden och blåa månar


Jag håller på att göra läxan. Jag ska svara på om huruvida jag tror på ödet eller inte, och vad som är meningen med livet och allt såntdär. Men då ploppar ju den här frågan upp; vad är ödet?

Om hela mitt liv redan är förutbestämt behöver jag ju inte jobba för något för allt har redan bestämts för mig. Eller är det något man måste förtjäna? Är det bra eller dåligt? Är allt bestämt eller bara vissa grejer?

Idag var jag hos tandläkare, IGEN. Tandläkare tycker så bra om mina måttligt friska tänder. Det  är som en ljusglimt bland den stora mörka massan av små ihåliga, godisätande och skrikande barnmunnar. Så därför vill de att jag kommer och hälsar på lite då och då xD

Det regnade och blåste väldigt mycket när jag var på väg dit. Det var vädergudarna som inte riktigt tyckte om att jag påpekade att det slutat regna. "Påstår den lilla... människan att vi inte sköter vårt jobb ordentligt!? *morr*" Jag ber om ursäkt för regnet idag. Nu påpekar jag att vädergudarna har gjort ett strålande arbete idag. Det var fullständigt omöjligt att hålla sig torr och varm idag. Underbart. Ja, konst!



Från google


Jag håller mig lite immun mot regnet genom att dricka tea for very booring rainy days som jag fick av Maksii på min födelsedag C: Just nu tuggar jag dessutom på smaskigt (faktiskt) mintchoklad-tuggummi, typ. Stimorol är det i alla fall. Jag borde nog inte tugga på det. Min käke blir så arg då att den ger mig huvudvärk.

En annat tips för att få önskat väder är att sjunga valfri vädergudarna-är-bäst-sång och sedan be snällt om vädret man vill ha. Det ska göras på en tågstation. Man ska tända 3 st ljus och vänta kvar tills de slocknat. Resultat kan variera eftersom de tju är många som gör detta varje dag. Den som gör det bäst får sitt önskade väder.

Nu är det såhär att jag har förstått att det finns blå månar. Om de verkligen är blå återstår att se xD Det är tydligen när vi får fullmåne två gånger på en månad. Nästa sådan blir den 31:e december C: Fullmåne och fyrverkerier! =D Hurray.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0