Vill ha

Precis när jag äntligen fått den där chokladen jag velat ha hela dagen, sätter jag vil vid datorn för att kolla på olika mobiltelefoner. Bara kolla liksom. Men det hade varit jättekul att ha en ny mobil. Jag har inte ens bluetooth på min. Den är dock vit, och det e snyggt. Men en ny fin mobil hade varit riktigt mysigt att ha ^^*

Den som fångade min uppmärksamhet var nya Sony Ericsson Aino. Den var så vit och snygg. <3 Den kostar "bara" 3 000:- Ok, inte just den, men snart tror jag att jag ska försöka köpa en ny telefon. Får passa på nu innan jag flyttar hemifrån och sånt där, då är man fattig xD

En sak som inte riktigt är lika långt borta är en Lenovo Ideapad s10-3c (Minidator). Jag tror att jag kommer att kunna köpa den inte så långt efter jul. Kostar 2 799:- just nu C: Inte jättefarligt endå.


Från början fanns den i rött, vitt och svart. Jag vill verkligen ha en röd, annars vet jag inte vad jag gör. Eller jo, jag skulle gråtandes fråga om det i alla fall fanns en vit, och finns inte det skulle jag t.o.m. titta runt på andra datorer innan jag köpte den. Jag bara hoppas att den fortfarande finns kvar i rött när jag köper den helt enkelt.

Jag känner mig jätte materialistisk här xD Till mitt försvar har jag att säga att jag velat ha en bärbar dator sen jag var miniliten. Jag fick en för... ett halvår sen kanske? Men den var hundra år gammal och jag överdriver inte ens när jag säger att den tog en halvtimme att starta. Den skänker förhoppningsvis min mor eller bror mer glädje om hon/han får den sen.

Så mina planer är att köpa Ludvig (datorn däruppe :P ) och en mobil någon gång innan jag slutar gymnasiet. Det är ju i alla fall ett och ett halvt år dit. När jag fyller 18 ska jag köpa en systemkamera för det mesta av mina körkortspengar eftersom jag får teorikurs och 20 körlektioner gratis på min skola. Och när jag flyttar hemifrån ska jag köpa en bra stationär dator som håller i många år. Detta är faktiskt helt rimligt. En bra dator och en bra kamera är måsten om man vill jobba som fotograf sen. Mobilen är väl inte helt nödvändig, men Ludvig däremot, han är min son nu. Jag har inget annat val än att adoptera honom så fort jag kan <3

Usch då, vad dyrt det blev. Jag får trösta mig med att jag kommer att spara i alla fall lite pengar när jag startar godislöfte nu till nyår. Ska inte ha helt godisförbud i ett helt år dock. Men jag ska göra upp strikta regler innan så att inte ens jag kan tjata emot xD



Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0