plans for today

Hade jag haft pengar just nu hade jag åkt iväg långt bort. Kanske hälsat på syster, kanske tagit några trevliga människor med mig till huvudstaden eller varför inte Varberg? En välbehövlig paus med trevliga fik och massa shopping i en fin stad. Hade jag haft ännu mer pengar hade jag åkt till min favoritstad Wien. Bara vandrat runt på stadens gator och letat trevliga saker att göra. Bott på hotell. Badat pool. ^^* Det är vad jag drömmer om just nu.

För tillfället får jag nöja mig med en inplanerad foto-promenad. Vet dock inte vart jag ska gå. Har ingen människa i närheten att fota och vet inte riktigt vart jag ska gå för att hitta fina motiv här i Mölndal. Eller jo, men dit är det alldeles för långt att gå. Kanske bli en foto-utflykt i stället? Jag kan plocka med mig té i min lilla termos och åka iväg på bussen några hållplatser? Får se...

Idag stannade jag hemma från skolan. Jag kunde inte somna igår, så jag vaknade lite för sent och insåg att inget i hela världen (utom möjligen löftet om en ny systemkamera) hade kunnat få mig att gå iväg just då. Ont i huvud och mage var kvar sen igår också. Så jag stannade hemma.

Planer för idag, förutom eventuell foto-utflykt/promenad, är att göra något åt mina för tillfället hemska naglar som bara fortsätter gå sönder hela tiden, och göra smoothie. Å, o just det. Äta något. Jag e hungrig :P

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0