duscha inte - rulla dig i snön

Jag har inte skrivit så mycket alls de senaste dagarna. Jag har haft massa saker att skriva om, men varje ledig stund går nuförtiden åt till läxor. Den här veckan har vart varit så upptagen med olika saker att jag inte ens haft tid till läxorna. Annars brukar man ju ha tid men liksom ignorera dem lite grann för att man bara vill ta det lugnt efter skolan.

Dessutom har jag varit på väldigt dåligt humör också. Sådär som man blir av för mycket saker att göra. Dålig taiming eftersom det helt sabbar motivationen.

Idag försökte jag sova en liten stund, eftersom jag ju konstant får för lite sömn om nätterna och jag aldrig vaknar på morgonen. Då kommer min mor och visar sin gränslösa kärlek till sin dotter genom att skälla på mig, säga att hon inte orkar med mig, och be mig flytta hem till far på heltid. Underbart... -__-' Anledningen till detta var delvis för att jag inte gjort så mycket av det jag ska idag, och för att jag ju sov.

Min mor tycker att jag ska sova på natten i stället och att det förstör nattsömnen att sova en stund på soffan. Men nej, vi människor mår egentligen bäst av att sova en liten stund mitt på dagen också (detta var ju kanske inte mitt på dagen, men ändå). Min mor verkar tycka att det är bättre att jag sover så lite som jag gör i vanliga fall än att försöka ta igen lite av sömnen på dagen.

Det slutade med att jag slösade bort en halvtimme på att försöka somna för mor hade gjort mig pigg igen genom att skrika högt. Det var väldigt frestande att ställa klockan på ännu en halvtimme, men jag har massa saker att göra.

Förresten, hört om vattenbristen i Göteborg? Tydligen är det en läcka någonstans som gör att vattentrycket sjunker. Eller ah, massa läckor. Och blir detta för illa så kan massa folk på övre våningar bli utan vatten.

Så nu måste vi spara på vatten i någon vecka!! Ta vara på de naturliga vattensamlingarna utanför. Duscha inte i din vanliga gamla tråkiga dusch, rulla dig i snön i stället! Du kan ju inte säga nej innan du provat, visst? ^^*

Så nu ska jag ut och prova något nytt och rulla mig i snön! =D

Perfekt tips för er morgontrötta som tycker om att ta en dusch för att vakna på morgonen!


Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0