storm

I år kom snön med en storm. Och en hel dag var perfekt med vind, regn och muller. Man kan inte göra annat än att lyssna. Jag har en bok framför mig nu som en slags ursäkt men jag kan inte sluta fundera på hur man kan fånga vädret utanför på bild. Hur fotar man känslan av vind som sliter i väggarna från alla håll? Om taket skulle lyfta, slitas av och slängas bort, skulle jag inte bli helt förvånad. En liten del av mig tror på att det skulle kunda hända. För ljudet utifrån känns så. Hur fotar man det?

Egentligen vill jag äga en perfekt stormkappa. En man kan vira in sig i så att man inte behöver oroa sig. Den skulle ta bort det värsta av regnet och slaket och den skulle skydda från kringblåsande trädgrenar och fallande takpannor. Då skulle jag kunna gå ut och promenera nu. En första promenad på snön innan den regnar bort. En promenad genom kaos, för att veta att det går. Det skulle vara fint.

Och efter att jag skrivit det ovan var jag tvungen att gå ut för att peta på snön och ta en bild. Bara en bild. Bara ut på gräsmattan, upp med kameran och knäpp. Sen vände jag mig om och såg delar från tak. En lång planka liksom. Den såg tung ut. Stormar är inte snälla alltid.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0