Träd och mark. Mark och träd.

Den här bilden kommer från en av de där första färgfilmerna. Jag fotade runt Lerån i där jag växte upp, och där min far bor. Det är ett projekt jag har bestämt mig för att fortsätta med, för jag älskar ju verkligen den platsen, och den är ju så märklig.
 
Hela marken är i konstant rörelse eftersom det rinner vatten under. Så helt plötsligt kan man komma till en spricka i jorden som bara är helt mörk. Men lyssnar man så hör man ljudet av mycket vatten som forsar där under, och så inser man att marken man står på kan trilla ner i den där sprickan när som helst. Ibland ser man inte ens någon spricka, det bara låter om marken.

Jag har skannat in en svartvit kopia gjord från färgnegativen, klippt till den och lagt dit en vattenstämpel.

 

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0