Hemsida på gång, nån gång

Fick reda på häromdagen att Posterous ska lägga ner, och då finns det ju ingen plats att bara lägga upp bilder på längre. Men som tur är fick jag tips (av Maja, mycket viktigt) om en bra hemsida-sida. Så innan den 30:e april hoppas jag ha fått klart en snyggare och bättre plats för mina bilder där de kan bo och ha det bra.
 
Jag gillar upplägget på sidan. Från början finns det en flik för bildgalleri, en för en blogg, en för kontakt och en för info om mig eller företaget eller vilka det nu är som har sidan. Man har möjlighet att sortera bilderna efter kategorier, och det skulle vara väldigt användbart. Det finns till och med ett nyhetsbrev som man kan prenumerera på. Läskigt, säger ja. Men om någon prenumererar på det så tänker jag skicka info om utställningar där. Det blir ju i alla fall två-tre stycken innan det här skolåret är slut. Och vem vet vad som händer i framtiden?
 
Jag ska försöka sätta mig in i hur CSS-koder fungerar. Om jag lyckas kan jag fixa och trixa med designen lite, annars låter jag den vara basic i både design och färger. Som den är nu alltså.
 
Har jag tur kommer jag in på en webbdesign-kurs i sommar. Har sökt några sådana, några fotokurser (som verkar underbara) och några andra, typ japanska och andra mediakurser. Hade jag fått bestämma hade jag läst dem allihop. 

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0