Händer

Försöker varva ner nog för att sova, men det känns som om jag glömt något, och alltså går det inte så bra. Jag har levt igenom en märklig vecka med många nya händelser och kanske är det de som spökar. Jag lät mina dagar bli sådär fullbokade som jag egentligen trivs med att de är. Egentligen. Men de resulterade i en något instabil helg. Jag tror egentligen att det är vintern som gör mig trött och att jag vant mig av vid att ha mycket för mig. Men det är ok, för nästa vecka ska bli bättre, mer lagom.

Ett tecken på att det är kaos i mitt huvud är väl när jag städar mitt rum väldigt ordentligt och det tre dagar senare ser ut som en nysning av disk och kläder. Där befinner jag mig nu, mitt i nysningen. Tänker att disken får min uppmärksamhet men att kläderna överlever i tvättpåsen ett tag till innan de flyttar till garderoben.

Det har hur som helst hänt bra saker i kaoset. Jag har spelat in två avsnitt av radio men två klassisar. Det sänds i skolradions webbspelare, torsdagar klockan 19.00, och läggs sedan upp som en poddversion på soundcloud. Vi må vara nya på hela radio-grejen, men det är en början. Det känns väldigt coolt att vara igång.
 
Jag har också varit med om det där som aldrig tycks hända. Alltså jag sökte ett jobb på platsbanken. Jag fick komma på intervju. Jag fick möta arbetsgivaren och imorgon ska jag få provjobba. Inget är ännu säkert, men det gör inget. Jag ska ta vara på provjobbandet och se till att lära mig av upplevelsen, och om jag inte får jobbet så ska jag vara lycklig över att i alla fall ha kommit så här långt. Men tills det händer ska jag vara positiv och tänka att jag kommer att få det! Det är ett jobb som receptionist och kundtjänstmedarbetare, och det verkar väldigt roligt :)

Så kanske är nervositeten anledningen att jag inte kan sova. Ska hursomhelst ge det ett till försök.
 
Ännu en bild stulen från min egen instagram. Längtar till våren och hoppas att den tar med sig fotopeppen.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0