Frostigt varmvatten, mysig frånvaro av dator

Råkade skriva lite mycket så jag försökte förena allt jag skrivit på ett måttligt förvirrande vis (rubriken).

Jag behöver en kortläsare så att jag slipper använda endast gamla bilder!


Från för många år sedan

Idag har varit en genomfrusen dag. Vaknade imorse och varmvattnet fungerade inte och det var kallt överallt. Jo, då ska det bytas panna mitt i vintern, för att den tog för mycket ström. Tänk på det tidigare då! Sitter här nu med raggsockar, varm tröja m.m. och ska snart gå och göra mer té. Blääää på kyla utan snö. Ge mig snö! Och O'boy så att kan kan få några sista muggar varm choklad innan nyår. Det är ju jobbigt att göra egen xP

Systra mi var en luciakandidat i Eskilstuna, hon vann inte. Surt. Men å andra sidan så har de andra fördelen att de känner massa folk där uppe som kan rösta på dem och liksom känner igen dem. Men systra är ju från staden Göteborg. Hon kommer hem i jul. Jag ska leta fin julklapp till henne så att hon kommer över sorgen från att inte blivit Eskilstuna lucia ^^* Jag tror hon är glad endå. Hon va lucia en gång när vi båda gick i samma kör.

Vi har fortfarande inte fått upp adventsljusstaken här hemma :O Jag har fina guldiga ljusstakar i mitt rum, men det första ljuset är inte tänt än. Jag ska nog gå och köpa en ny chokladkalender nu. Jag åt upp hela min den första december C: det var gott. Antingen det eller 24 chokladferarribilar... Nej, riktig kalender ska det vara!

På lördag ska jag handla julklappar! Tror att jag tjatat om det ett bra tag nu. Men det ska bli så mysigt. Jag tycker om att köpa presenter. Och roligast är det när man får köpa till alla på en gång. Annars brukar man gå gå och leta födelsedagspresent till en av sina människor och hitta saker till alla, förutom rätt människa.

En till upprepning :P
Efter jul ska jag adoptera Ruben! Dock blir det nog inte på mellandagsrean, men vi får hoppas att priset har hunnit gå ner lite endå. Med laptop-sleeve (eller hur det nu stavas) och utan försäkring kostar den 3 669 tror jag. Det är ju billigt, men ändå lite mycket för en mini. Försäkringen kostar nästan en tusenlapp extra, så den struntar vi nog i. Har ju i alla fall hemförsäkring som tydlligen ska täcka en del, men självrisken ligger på 1 500 tror jag. Jag får fundera på det där.
                                 

Byebye nu ska jag gå julkalendra mig.


Kommentarer
Postat av: pelle

har du inte handlat klappsen än? seeego ;)

2009-12-03 @ 21:59:07
URL: http://pellespersonliga.se

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0