Fredag den 13:e (:

Det gick upp för mig nyss. just det, otursdagen :P

Jag försöker dock undvika faktumet att det är meningen att man skaha otur idag. Jag brukar tala om för mig att idag är min turdag istället. och då blir det så. Det hela handlar om selektiv perception. Man har hört att man får otur idag, så då lägger man naturligtvis märke till alla oturliga saker som händer mer än på någoon annan dag. Går ens sko sönder imorgon, är det bara skitjobbigt, punkt. Men om det händer idag är det universums enorma oturliga kraft som har hoppat in och sabbat skorna. Nejnej.

Jag tänker ha en skitbra dag idag. Jag börjar den nu med att lyssna på underbart bra musik. Pianomusik <3 m.m. Sedan har jag ganska mycket att stå i. Jag ska till skolan två gånger. Hoppas på att jag hinner hem mellan lägga in filmen på dator och tyskalektionen vid tre. Annars får jag väl sitta och redigera lite på den.

Men stress är ok när man hr någonting att se fram emot i slutet på dagen, och idag ska jag ha myskväll (väldigt försenat kalas) med Maxi. Vi ska ta det lugnt och kolla på film, och äta massor av gott. Precis vad jag behöver just nu känner jag =D

Dags att åka till skola (:

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0