irritationsframkallande

Idag när jag satt på tåget hörde jag ett högt pip som sådär halvt drev mig till vansinne. Det roliga är att vuxna människor (de som kollar om tågen är ok, etc.) ju ofta inte kan höra de där höga genomträngande tjuten. Så var det nu är som orsakar pipet där och i andra tåg lär ju inte bli lagat eller fixat. Det är bara att greppa tag i allt vett man ha kvar och inte släppa för en sekund. Det är den enda chansen man har att inte bli sinnesjuk under tågresan.

Ifall någon undrat vart fan jag hållit hus kan jag berätta att jag varit hjälpledare på konfirmationsläger i helgen. Tänkte berätta detta innan jag åkte men torsdagen var så full med diverse andra viktiga saker att blogga hamnade ganska långt ner på prioriteringslistan, strax efter chokladinköp, plugg till nationella provet i svenska och packning till läger.

Apropå prov; Jag skrev uppsats i fredags. En 10 sidors (sida som i sida med väldigt feta rader som lätt rymmer två vanliga rader) uppsats som tog 5 timmar att få klar. Fem jävla timmar! Men jag tror det gick ganska bra. Jag hoppas på VG. MVG får den nog inte. Jag kom på ett par förbättringar jag kunnat göra efter jag kommit ut ur skolan. Som alltid.

Idag hade jag muntliga nationella i engelska, jag pratade med Hana. Vi fick MVG- båda två ^^* Jag har MVG i engelska, men de muntliga proven går aldrig riktigt bra. Min röst darrar som av ren princip, och det gör mig lite stammig och jag upprepar saker på ett lite fult vis. Förra året låg jag på VG i muntliga nationella, så jag är nöjd :D

Jag ska för övrigt ställa ut bilder i en kyrka i Lerums kommun :P Dock har jag inte riktigt några bra bilder att ställa ut, så jag har stressletat och stressfotat lite hela dagen. Det ska bli 4 bilder. Temat är vårtecken.

Så eftersom jag redigerar lite fina bilder idag planerar jag lägga upp några här idag eller imorgon.

Mina ben skakar fortfarande efter träning idag. Nästa måndag ska jag dock inte träna igen, det får bli på torsdag, för jag ska ha min första körlektion imorgon
!

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0