skolatmosfär och lokaltrafik

Jag sitter i skolan nu, och har håltimme. Jag gör ungefär det som jag brukar göra när jag har en timme över hemma, alltså kollar facebook, skriver, lyssnar på musik, kollar youtube etc. Men allting är ju tråkigare nu. Är det för att jag vet att jag har en tvåtimmars lektion kvar innan jag är ledig?

Imorse kom jag i alla fall o tänka på hur dumma västtrafik egentligen har varit. De införde ett nytt system med nya magnetkort och tvingar alla sina kunder att använda det, alldeles för fort. Om det nya systemet hade varit bra hade ju alla föedragit det och de gamla korten hade blivit automatiskt utbytta?

Faktum är att det nya systemet är förvirrande och svårt att använda. Många av deras kunder är missnöjda. De säger att det nya systemet ska vara mer miljövänligt, men är det det, med alla plast och magnetkort som ska tillverkas istället för stämpelkorten? Dessutom kan man ju inte köpa kuponger längre, utan biljetter. Och hur mycket kostar de egentligen? Västtrafik har blivit kritiserat av konsumentverket för dålig information och ska göra något åt det som tur är.

Den enda bra anledningen jag kan komma på för varför de skulle byta så mycket är pengar. Västtrafik, som redan innan var rekorddyrt(?) har blivit dyrare. För att åka från järntorget till centralen hade förut kostat på ca 20:- (två kuponger, tror jag) men nu hade det kostat mig 40:- om jag inte åkte med skolkort.

Min 10-åriga brorsa fick också betala 40:-, för att åka typ fyra hållplatser. Galet.

Jag ogillar västtrafik. Punkt. xD

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0