jobbsökande

Jag kände att det var lite dags att skriva här också nu :P Bloggen Screamsign har kommit igång riktigt bra och det är kul att skriva där eftersom det händer massa saker hela tiden. :P Helt plötsligt när man loggar in har inlägg publicerats. Och redan den tredje dagen (när vi faktiskt börjat skriva) hade vi redan fått fler läsare än den här bloggen någonsin fått typ :P

Det säger i och för sig inte så mycket eftersom vi är sex stycken som skriver på den och vi alla har en egen kompiskrets med vänner som måste gå in och kolla :P Och så var det ju på en torsdag. Det är alltid flest läsare på torsdagar och söndagar xD

Oh well, det jag tänkte berätta om var att jag har sökt jobb, och ska komma på ett möte för de som är intresserade av jobbet! Fatta att jag blir lite nervös. Jag har aldrig gjort något sånt här innan. Jag är ju inte världens mest sociala människa. Vad ska jag säga? Är det en jobbintevju? Hur många fler kommer? 3 platser ska fyllas. Vad säger jag när jag kommer in? Hej, jag heter Rebecca och...? Usch. Bara tänk det jobbiga ögonblicket när man precis kommit in. Några andra står där också. Tänk om jag kommer sent? Hur tidigt vill jag komma? Jag har ju inte tid att komma för tidigt. Vad ska jag ha på mig?

Och vadå möte för alla som är intresserade? Hur många "tävlar" jag mot?

Jag får väl ta det som kommer. Jag bara vet att detta är ett roligt jobb. Och att det är stängt på sommaren så jag slipper sommarjobba :O xD Nemen det är ett soft jobb värt att slita lite för.

Jobbet jag söker till är förresten på ett sportcentrum som barnpassare. Jag vill passa de tränandes barn medan de tränar. Enda nackdelen: Det ligger lite långt bort från min mors boning. Då är det ju tur att det är relativt sena arbetstider C: I värsta fall får jag väl sova hos pappsen som bor lite närmare C:

Jag ska (om det fortfarande är på samma vis som när syster jobbade där) jobba en gång i veckan typ och eventuellt någon gång på helgen. Man vill ju inte jobba varje helg, men ibland är det ju okej :)

Jaja, håll tummarna för mig!! ^^*

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0