gammalt objektiv

har en gammal systemkamera som en gång var min fars. Den hade ett objektiv på sig, som tydligen gick att sätta på digitala systemisar också. Förutom att det bara har manuell fokus så funkar det jättebra. Och eftersom jag just har fått låna en av skolans kameror (ska köpa min egen snart! :D) har jag kunnat springa runt och provat det ^^* Det var det jag fotade med igår.

Det enda problemet är att jag inte riktigt ser vart fokusen hamnar. I den analoga finns en cirkelformad grej i mitten som man ska använda, men i de digitala är manuell fokus svårare att använda.

Speciellt om man ska ta egobilder så man liksom måste gå och ställa sig på en speciell plats om och om igen, och ta massa testbilder innan det blir bra. Och långsamt gick det för jag var tvungen att använda självutlösare på 5 sekunder mellan varje bild xD

Klicka för större bild

 

Och här är ett par bilder jag tog igår:

Klicka för större bilder

 

Jag inser att den sista bilden inte är den snyggaste. Den hade sett lite bättre ut om glaset vart fullt och toppat med grädde och kanel som den hade från början xD Men jag älskar fortfarande skärpedjupet ♥

 


Kommentarer
Postat av: Angeko

imoto-chan kawaii^^*

2010-10-21 @ 21:50:16
URL: http://inoticed.blogg.se/

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0