födelsedagslängtan

Vaniljté och hallonté ♥ är mina favoritsorter. Chai är också gott men ska helst åtnjutas i latteform från expressohouse. Apropå ingenting.

Jag har väldigt många människors födelsedagar som ploppar upp nu. Hösten är den årstiden där allra flest folk tycks fylla år. Vem kan klandra folk? Alla små bäbisar märker hur trevligt det är utanför för det e höst. Så ploppar de ut. Ett smärtsamt plopp... Jag ska nog aldrig skaffa barn.

Detta hindrar mig dock inte från att sitta och klicka runt på NetonNet i jakt på systemkamera och tillbehör och bara längta tills min egen födelsedag när jag får pengar till det. Jag har kollat upp det som jag vill ha, läst ordentligt, jämfört, valt och skrivit upp.
Hela paketet går på nästan 9,000:- Ska köpa en NIKON D3000 (som jag tror just blivit en utgående modell, just my luck). Till den ska jag köpa två objektiv, ett standard och ett tele. Jag ska också köpa UV-filter, stativ, minneskort 8GB, väska (om inte den ingår), fjärrutlösare och eventuellt displayskyddsplast.

Tyvärr finns det ena objektivet (standard) inte i butik (NetonNet), så det kommer jag få vänta ytterligare på. Men jag får överleva xD

Detta innebär att jag får ett stativ som man smidigt kan ta loss kameran på, istället för det jag har nu som man måste skruva av och på kameran på varje gång man ska ta loss den. Awesome!

Jag dör nästan :D Men bara nästan C:

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0