Jag är ingen fjärrkontroll.

Uppgift: Börja med meningen "jag är ingen..." och sen skulle man fylla på med ett substantiv som t.ex. gummiboll, skräckfilm, lyktstolpe, julgran. Jag fick (uppenbarligen kan man tycka) fjärrkontroll.

Jag är ingen fjärrkontroll.

Jag kan inte tysta ungen på bussen.

Jag kan inte spola tillbaka när jag sitter på vägen med blåslagna knän.

Jag kan inte byta kanal när livet blir tråkigt.

Jag kan inte snabbspola fram till den magiska stunden när jag har förstått och är lycklig.

Jag kan inte stänga av när jag fått nog.

-

Jag är ingen fjärrkontroll.

Jag kan inte trycka på paus.

Men om jag kunde, skulle jag pausa världen i vackra och hemska stunder. Fånga dem på bild. Skriva dem ordentligt innan jag lät tiden gå vidare.

Jag skulle spola framåt, bild för bild, så att jag inte missar något.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0