In 5 years time :P

Jag har haft den här bloggen väldigt länge. Sen långt innan systemkameran. Det är nästan läskigt att kolla på de första bilderna jag la upp. Jag tyckte att de var bra då. Jag tyckte att de var vackra. Och visst, jag gillar dem för att de hjälper mig minnas, men oj va de inte är bra längre.
 
Sen tittar jag på mina senaste bilder och tänker "oj, vad jag har utvecklats". Det var fyra år sen, snart fem, som jag var i början av bloggen och i början av att fota. Om fyra år till, eller kanske fem, så kommer jag kanske sitta där och tänka likadant om bilderna jag lägger upp nu. Tanken skrämmer mig. Och jag ser fram emot det.
 
Men jag tror att jag måste sluta ta foto på så jävla stort allvar som jag gör nu. Jag måste våga gilla de bilder som inte är bäst, de som bara har någon detalj som fascinerar mig. Annars kommer jag fota mindre och mindre, och annars kommer jag sitta där om fem år och undra varför inget har förändrats.

Det här är en bild som jag hade gått förbi för några dagar sen. Jag hade antagit att bilden inte skulle bli som jag såg den i huvudet.Men idag bestämde jag mig för att följa varje foto-impuls. Därför finns den.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0