16:-

Idag när jag väntade på bussen köpte jag ett fint glittrande kuvert, två papper och ett kalenderkort. Brev-sakerna för att jag skulle kunna skicka brev till min älskade syster, och kalenderkortet för att jag allmänt alltid har dålig koll på sånt där med datum och tid och kände att ett sånt i plånboken kunde vara bra att ha.

Men när jag hoppade av vid Sahlgrenska ungefär för att byta buss sliter vinden tag i påsen och drar med sig den till mitten av vägen en bit bort. Hjäplöst ser jag på som mina älskade nyinköpta saker för exakt 16:- blev påkörda, runtslängda, påkörda igen och sedan trampade på. Det var inte så mycket påäng med att försöka hämta sakerna eftersom hälften flugit ut och redan var förstört, och resten låg kvar påkört och förmodligen avlidet mitt på vägen.

För 16:- hade jag kunnat köpa:

Brev-saker och kalenderkort (as I first intended to do)...

...en äppelpaj på MAX...

...en varm dryck från konditori Focus...

...eller 8 köttbullar och tre potatisar från IKEA.

 

Jag sörjer förlusten av mina älskade pengar.


Kommentarer
Postat av: Ne

HAHAHAHAHAHA vad söt du är! xD skrattade massa när jag läste om köttbullarna ^^



Sorry about your money though... :(

2010-11-10 @ 17:08:18
URL: http://screamsign.blogg.se/
Postat av: Paulina

Hahaha! Nej vad sorgligt, jag sörjer med dig. :<



** Hehe, jag med! Så kul att titta på ^^

2010-11-10 @ 20:23:20
URL: http://pinkscreen.blogg.se/

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0