Ruben Datorn

Har just varit på NetOnNet för andra gången på tre dagar. Åkte som bekant dit för att byta stativ och teleobjektiv. Stativet blev bytt, men alla teleobjektiven i affären tycktes ha samma problem som mitt. ett högfrekvent tjutande vid användandet av bildstabilisatorn. Så jag fick instruktioner, av Nikon när jag ringde dit, att prova objektivet med en annan kamera. Jaha, det var ju intelligent. Varför tänkte vi inte på det? Tydligen så kanske det var glapp någonstans i kameran.

Men det var det inte. Så då kan man ju bara utgå ifrån att det är meningen att det ska vara så Eller så har Nikon-människorna inte hört det. Alla kan inte höra det. Mor och far kunde det inte. Men NetOnNet-snubbarna kunde det. Så nu skulle jag ringa Nikon igen och informera om att deras objektiv irriterar mig till döds och att de kanske utsätter andra för det här... Sen får jag väl leva med tjutandet. Det går som tur är att stänga av VR (bildstabilisator), men den är ju jävla bra att ha :P

Apropå NetOnNet. Nu är min lilla Ruben inne på service. Han ska genomgå en svår operation så att hans skärm ska fungera ordentligt. Jag hoppas att de tar väl hand om honom. Han fick inte lov att ha med sig varken mat (laddare) eller väska att sova i. Om de är elaka mot honom kommer jag aldrig förlåta mig själv :O Nästan :P

De goda nyheterna med allt det här är att jag får börja använda mitt teleobjektiv ^^* Med eller utan tjutande.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0