Konfunderade bananlådor

Ja det går ju an att sitta där och bestämma att man ska flytta iväg långt bort, inte lika lätt att göra det. Alla kläder ska rensas och tvättas. Alla elektroniska apparater och dess tillbehör ska hittas och organiseras. Allt som ska göras, ska göras. Allt som ska köpas, ska köpas. Samtidigt som man bara vill spendera all tid med vänner och familj.

Och så finns det ju en massa frågor som ska finnas svar till. När måste jag betala min första hyra? Kommer jag att ha hunnit få pengar eller blir det ett problem? Inackorderingstillägg ska ansökas om. Kommer jag ha tid att plugga japanska på distans samtidigt? Vart lämnar jag in min kamera på rengöring? Kommer allt jag vill ha med få plats i bilen? Vart finns närmaste postkontor? Finns det skopunkten i Sala?

You get the picture? I'm confused.

Men allt lär väl lösa sig på ett eller annat sätt. Det gäller bara att göra så mycket som möjligt och fråga å mycket som möjligt, innan flyttlasset avgår. Jag ser hur som helst fram emot ögonblicket när allt är klart och jag kan andas ut i mitt nya beiga rum.

Vart kan jag hitta en sån röd väska? GimmeGimme!



Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0