Regn <3


Det är något speciellt med regn som får mig att älska det. Det påminner mig om allt det mysiga med hösten och vintern. Man får ta en paus från sommaren, hettan, pollen och bara sätta sig med en saknad kopp varmt té att värma händerna på. Det ultimata är att sitta ute under tak utrustad med en filt, en stor kopp té och en tjock bra bok och bara lyssna på regnet som smattrar. Ännu bättre är det om det åskar också. Det låter så underbart, det luktar så underbart och man blir så lugn och avslappnad av det.

Men eftersom jag varken har tak utomhus, en bra bok, eller tid för den delen, just idag just här nöjde jag mig med en liten promenad. Jag slängde på mig regnjackan, mina nya söta prickiga stövlar och ett par hörlurar med regnvänlig musik och tog mig ut och plaskade i samtliga vattenpölar på vägen <3

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0