Teardrop

På tåget hem från Stockholm den första projektveckan satt jag i en kupé med tre andra människor. En av dem var mannen nedan. Han presenterade sig som Teardrop. Vi började prata och han berättade att han hade haft en väldigt dålig vecka med stulna pengar och stulen mobil. Dessutom hatade han vädret. Han kom från Florida och var van vid varma stränder, och nu hade han spenderat tre månader i kyla och snöstorm.
   Han berättade att han var en tatuerare som just nu var på väg ner till malmö för att hjälpa en vän med en ryggtatuering. Andra tatuerare vännen hade gått till hade bett om 30.000 kr. Men eftersom det var hans vän och eftersom han älskar att tatuera så skulle han göra det för 3.000 kr.
   Vi pratade foto och han sa att om han var fotograf så skulle han vilja fota saker som verkligen skulle chocka folk. Han bad mig att ta en bild av honom och poserade på ett sätt som han hoppades var skrämmande. Jag sörjer över hur lite ljus det var i kupén men tycker ändå att porträttet stämmer överens med intrycket jag fick av honom.
   Sen var det dags för mig att gå av och han sa "Just stick with your passion, whatever that is, and you'll do great."  ^^*
 

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0