Varför den blå fjädertussen inte firar jul i år

Ett inte så blodigt krig påbörjades. Den lilla blå fjädertussen skulle inte ha retat katten Saga som den gjorde. Det hjälpte inte att springa för sitt liv. Det hjälpte inte att gömma sig under jackan. Katten Saga fick tag på den och nu ligger den där, orörlig, och inga små hjärtslag kan höras. Katten Saga har besegrat den blå fjädertussen och ligger nu och slickar sig nöjt på tassen. 
 
Ja, katten Saga tröttnar alltid innan jag gör det. Vi ses inte så ofta, hon och jag, så om jag fick bestämma skulle jag krama fluffbollen i timmar och sen leka fjädertuss i några till. Eller tvärtom. Men jag är inte tillräckligt intressant. Inte ens utklädd till blå fjädertuss.
 
Nu roar jag mig med att göra små märkliga ljud när hon inte tittar så att hon blir förvirrad och letar efter vart det kom ifrån. Hur kul som helst. Sen funderar jag på att börja slå in mina julklappar. Jag har hört att julafton är nån gång snart.
 
God jul ^^*
 
Julbild (IKEA-bild) från förra året. Marie och Frida <3 För att jag saknar skrivarlinjen.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0