Irritation

Första lektionen i Foto - Visuell kommunikation säger åt mig att alltid ha kurslitteraturen vid min sida, minst The Photo Book. Läraren säger också att det liksom ingår i kursen att fota mycket. Gå ut och fota varje dag. Ta med kameran överallt. Även till ICA. Fota inte bara när du ska leverera bilder utan även när resultatet inte spelar någon roll, för det är då man lär sig.
 
Då svarar jag att det skulle jag gärna. Men jag tar mig fram med hjälp av krycka och då blir allt det där svårt. Det blir svårt att hämta boken från källaren och det blir svårt att slänga upp kameran när man är ute och... promenerar (som jag ju gör precis lika ofta nu).
 
Foten min och det spruckna lilla benet däri irriterar mig. Väldigt mycket. Det ingår inte i mina planer att inte kunna springa runt.
 
Menmen. Jag är i alla fall tillbaka från Fårö nu. Det är nog bra för enligt Flegmatikern irrade jag runt på området som en farmor. "Vill du ha en crêpe, farmor?" frågade de mig när jag kom till crêperiet, och jag blev lite sur för jag ville ju egentligen bara hjälpa till med något. Sen tänkte jag på crêpes, med nutella, banan och hallonsås, och så blev jag lycklig igen. Nästan så var det.
 
Nu ska jag laga min fot så snabbt som möjligt så att jag kan söka jobb här i götet och så att jag kan springa runt som jag vill och fota och vara lycklig och förbereda mig på att flyga iväg till england. Om jag inte blir galen innan dess.
 
 

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0