"Märklig" är egentligen ett märkligt ord.

"But beauty, real beauty, ends where an intellectual expression begins. Intellect is in itself an exaggeration, and destroys the harmony of any face. The moment one sits down to think, one becomes all nose, or all forehead, or something horrid. Look at the successful men in any of the learned professions. How perfectly hideous they are! Except, of course, in the Church. But then in the Church they don’t think. A bishop keeps on saying at the age of eighty what he was told to say when he was a boy of eighteen, and consequently he always looks absolutely delightful."
Från The picture of Dorian Gray
 
Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera när jag läste det där men jag gillar helt klart första kapitlet hittills :P Det känns inte som om jag läst på riktigt sen förra sommaren och nu är jag där igen med tre påpörjade böcker. Mycket farligt.
 
Det har varit en märklig dag och jag vet liksom inte om det hände på riktigt. Jag satt på en klippa vid en sjö och lyssnade på ljudet av vatten. Solen var på väg ner och jag skrev om ankor. Overkligt trevligt. Minsann. Jag badade för första gången i år. Har saknat att simma ordentligt. Vill egentligen bara blunda och simma rakt ut tills jag inte orkar mer, och sen tillbaka. Men det vågar jag inte än. Ska hålla mig nära kanten några gånger till.
 
Snart ska jag plocka fram kameran också. Kommer snart bli tokig om jag inte fotar något nu när allt är så vackert.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0