En röd buss med två våningar

Jag skriver numera officiellt från England, mer specifikt Portslade som ligger precis utanför Brighton. Det har varit sjukt svårt att svara på sms och meddelanden eftersom jag inte riktigt löst allt med telefon och internet än, och idag har varit ett väldigt fullbokad dag, men kommer att få mer tid att lösa grejer nu i veckan.
 
Har idag börjat på en fantastisk skola med massor av trevliga människor. De flesta svenska eleverna kände varandra sen innan eftersom de pluggat på visingsö tillsammans som en slags förberedelse inför England. Väldigt läskigt att gå in i ett nytt klassrum och så känner alla redan varandra. Trodde det var något slags möte dagen innan som jag missat eller att jag var på fel plats. Men till slut hittade jag folk som verkade lika förvirrade över detta som jag.
 
Efter skolan åkte några av oss in till Brighton för att kolla runt. Vi åkte i en typisk Englands-buss. Alltså röd med två våningar. Älskar bussarna <3 Fast de stannar ju på fel sida av vägen så det är inte alltid lätt att hitta rätt :P
 
Kollade bland annat runt i en väldigt stor mataffär med massor av märken jag inte känner igen. Där fanns ingen filmjölk och yoghurten säljs i stora gräddfils-burkar. Men till slut fann jag vad jag skulle ha. Gick också in och kikade på det legendariska Primark. Där fanns så många väldigt trevliga ryggsäckar för under 10£. Kollade inte runt så jättemycket bland kläderna men jag tror att jag kommer att behöva en till väska på hemvägen. Jag har också hört att det ska finnas större skostorlekar här. Jag kanske aldrig åker hem.

Har inga foton av någonting än men på fredag slutar vi innan det blir mörkt så då ska vi promenera runt och fota lite.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0