Skolan i dimma

Bilder tagna på väg till skolan. Det börjar med huset där jag bor. Precis vid busshållplatsen ^^*
Vägen till skolan. Här brukar det gå mängder av barn i skoluniformer som gnäller (på bättre engelska än mig) att de inte vill gå till skolan eller att de minsann vill ha den goda osten i sin nästa lunchbox. Gillar verkligen kvinnan som stannar bilarna åt dem som ska över vägen. Hon symboliserar vänlighet och trafiksäkerhet. Underbart (:
Vägen in till skolområdet. Första gången var jag så förvirrad. Det var för vackert för att vara vägen in till en skola.
Över är skolbyggnaden. Byggdes av en av två bröder som ägde ett ölbryggeri. Gick på rundtur i huset med min British culture grupp. Tänk er Downton Abbey fast miniversionen. Ska fota inne i skolan någon gång och förklara hur jag menar. När man kommer in är rummen extremt vackra. Stora fönster och trätäckta väggar. Det var där familjen bodde. Sen går man över en gräns och kommer in i tjänstefolkets del av huset. Vår matsal ligger delvis i det gamla köket. Kapprummet tror jag brukade vara ett kylrum. Klassrummet jag har British culture i brukade vara "the drawing room", alltså där de umgicks med gäster. Mitt vanliga klassrum ligger i en av två korridorer med tjänstefolkets sovrum. En korridor för män och en för kvinnor, såklart. Ska ta bilder. Men det kan ta lite tid, för jag är seg.
Matsalen med alla flaggor. Dät finns också en skylt som påminner en om att säga "please" och "thank you". Får sån panik på att glömma det ibland. Kanske det är ok i skolan, men ute på caféer och i affärer är det blodigt allvar. Där pratar alla superfort dessutom. Då Måste man säga "pardon", inte "whaaat". Mycket svårt att minnas.
 

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0