Och så känslan av att ha glömt hälften

Det är så mycket surr och snurr i mitt huvud just nu. För ett tag sen sökte jag utbildningar men min plan var egentligen att jobba så jag sökte mest för sökandets skull. Jag slängde med utbildningar med intressanta namn från hela Sverige utan att egentligen läsa på mer om dem.
 
Nu, för snart en vecka sedan var jag ledig. Jag fick reda på att jag var antagen till en utbildning ungefär samtidigt som jag fick reda på att min morfar var riktigt sjuk. Jag läste på lite om utbildningen som verkade läskigt intressant. Jag fick reda på hur det var med morfar. Jag var ledig, och promenerade alltså lugnt runt i solen samtidigt som allt kändes väldigt overkligt. Det ena passade inte ihop med det andra och alltså svävade jag runt i mitten utan att veta vad jag skulle tro på.
 
Nu vet jag att morfar mår bättre så jag har kikat mer på den där utbildningen. Och ju mer jag kikar desto bättre verkar det. Förutom, såklart, att den inte ligger i Göteborg. Universum vill att jag ska spendera de kommande 3-5 åren i jävla Norrköping. Så då måste jag ju söka boende där, ta reda på vad som finns, vart jag kan köpa och sen framkalla filmrullar, hur långt det är och hur mycket det kostar att besöka alla människor jag vill besöka. Eftersom det är en medieutbildning så behöver jag en bättre dator, så jag spenderar massvis med tid på att ta reda på vilken som är bäst och snyggast.

Detta samtidigt som jag jobbar typ 13 timmar om dagen. Och så har jag glömt av att göra saker som släpar efter mig. Surr och snurr. Använder kaoset för att distrahera mig själv. Från kaoset?

Egentligen har jag bestämt mig för att flytta iväg och utbilda mig. För att om utbildningen verkar bra så får resten komma efter. Men eftersom jag växt upp på göteborgsluft kommer det bli lite svårare att andas där borta i norr.

Kommentarer

This is where you comment:

Your name:
Remember me?

Your E-mail: (For my eyes only)

Your blog (or webpage):

Your comment:

Trackback
RSS 2.0